די הייליגע טעג –

התמונה של ‏YUNG YiDiSH TLV יונג יידיש תל אביב‏.
7.10.2019  19:30

רעדן יידיש: מע פראוועט די הייליגע

מפגש ה"רעדן יידיש" לובש חג ורעד לכבוד הימים הנוראים הבעל"ט!!

לפני התיבה יעברו ויטהרו:

"גזר דין".
מנדי כהנא מבצע ומקריא סיפורו של יום כיפור אחד בבית מדרשו של הבעל שם טוב במעדזשיבוש מאת אנ-סקי. איך הבעל שם טוב הקדוש נלחם וגבר על המקטרג שיזם מזימות מתוכמות כדי להכשיל את הצדקה היהודית, את התשובה והחרטה שבתוכנו ואפילו את תפילות הכלל מלהכנס אל שערי שמים ולפעול לפני כסא הכבוד.

דאס אלץ וועט ווערן דערציילט אין מאמע-לשון, און אויפגעפירט לפני עם ועדה כדי צו מפרסם זיין די גרויסקייט פון דער הייליגער בעל שם און ווי ער האט געפירט מלחמות אין די עולמות עליונים און זיך ממש מוסר נפש געווען לטובת הכלל, און ווי אזוי ברוב חוכמתו איז ער מצליח גכווען דורכצופירן די יידיש צדקות, תשובות און תפילות פארן כסא הכבוד זיי זאלן זיין א מליץ יושר פארן פאלק ישראל.
לויט אנ-סקי'ס "אויף דער וואך – דער גזר דין" 1916.
(ביידיש ללא כתוביות)
————-
זהב. לבן. עבודת קודש.
תמר להמן בקטע מחול ופרפורמנס השאוב בהשראתו מסדר העבודה של הכהן הגדול ביום הכיפורים.
"החגים מצליחים לרגש אותי. זמן כזה שחמשת החושים מתעוררים קצת יותר. יש הבשלה פנימית שמתרחשת ומסונכרנת עם העונה. ועם המועד. יחד עם זאת, זו תקופה מאתגרת לי תמיד. זמן של עצירה והתבוננות על העבר ואל העתיד ואיך הם נארגים זה אל תוך זה. וזה בדכ אצלי גם לא ידוע. ומעורר לא מעט חרדה לצד הכרה עמוקה בכוחות וברצונות. ולמרות שזה קורה ונרקם בהווה ממש גם בלי שבקשתי תמיד לדעת.
בזמנים האלו כנראה יש גם משהו שרוצה לצאת לעולם. מתוך השבריריות הזו. ואני נותנת לו מקום ושם. אתם מוזמנים להצטרף אלי יחד עם מנדי ואלי שעובדים עם חומרי הזמן בדרכם.. שנה טובה וגמר חתימה טובה"
———————-

בינונים תלויים ועומדים.
אלי בנדיקט הכין מופע פרופורמנס ומחול המשלב קטעי נוסח ואפקטים אלקטרוניים
יחד עם חוויית הנתלות נתבשרנו כי הוא חולה ולכן מופעו תלוי ועומד עד נעילה.

ועוד חברים יקרים ואהובים יעלו מרחשי ליבם בערב במה פתוחה המקדש את הימים נוראים ואת טהרת ושבירת הלב.. או תחכומו בפני אימת הדין

תשלום לפי צדקה
ותשובה. ותפילה. וצדקה…